mandag 10. desember 2012

Tre nøtter til Askepott

Laget en vintag til ei venninne til jul.
Ettersom hun er veldig glad i filmen "Tre nøtter til Askepott" ble det tema for vintagen.
For meg er "Tre nøtter til Askepott" = Jul

Litt fakta
 Denne filmen er østtysk-tsjekkoslovakisk og er fra 1973. Den ble første gang vist i Norge 3. januar 1975. Filmen hadde både tsjekkiske og østtyske skuespillere, og er lansert i en tysk og en tsjekkisk utgave. I opptakene snakket skuespillerne sine egne språk og ble dubbet den andre veien. Askepott spilles av ei tsjekkisk skuespiller som heter Libuše Šafránková og hun var 20 år når filmen ble spilt inn. Prinsen spilles av Pavel Trávníček, også tsjekkisk og var 23 år den gang.(wikipedia)

Mønsterark fra papirgleder og Maja. Bildet har jeg funnet på nettet. Brukt stickles silver på kjedet og diademet, i tillegg har jeg på diademet brukt stickles rock candy. Spellbinder dies til sirklene. Kantpunch og snøstjernepunch fra MS. Bånd kjøpt hos Papirpikene, sløyfe hos Nille. Halvperler fra WOC. Tekststempelet på baksiden er fra North Star Stamp.





Deltar i utfordring hos

Anonyme Scrappere, utfordring # 56 - Å Jul med din glede!
Scrap'a'Long, utfordring # 22 - JUL
Pretty little Ribbon, desember utfordring # 17 - It's Christmas

Takk igjen for alle de hyggelige kommentarene dere legger igjen!
Gleder meg over hver og en av dem:)
Tusen takk!!
Vil og så ønske nye følgere av bloggen min velkommen, setter stor pris på dere:)

Klem, Lin Monika

11 kommentarer:

  1. Denne var virkelig nydelig og så personlig:)
    klem bente:)

    SvarSlett
  2. Wow!!!! For en nydelig vintag! Og for meg er heller ikke julen den samme om jeg går glipp av 3 nøtter til Askepott!!! Og det hjelper ikke med dvd heller! Den skal ses på julaften, og ingen andre dager...

    Håper adventstiden din er flott, Lin Monika!

    Diger klæm fra Hege:)

    SvarSlett
  3. Se der ja, der er tag'en du snakket om ferdig. Du er så flink til å gjøre det personlig du Lin Monika. Kjempeflott ble den :-)
    Pst! Må innrømme noe: sjokoladen var veldig god! Tusen takk :-)

    SvarSlett
  4. Så utrolig flott og personlig. Lekkert bilde. Det vil jeg også prøve å leite frem.

    SvarSlett
  5. utrolig flott :) Jeg ELSKER Tre nøtter til Askepott, det blir ikke jul uten :) Så flott med de 3 nøttene :) Klemmer Rita

    SvarSlett
  6. Jeg MÅ få med meg nøttene til Askepott hver julaften! Flott nostalgisk og vintage-inspirert tag!

    SvarSlett
  7. Skikkelig fin gave og JA 3 nøtter til Askepott den MÅ jeg å ha med meg,ingen jul uten den filmen...

    Jeg kjøpte den t.h.stjerna i dag jeg å...

    SvarSlett
  8. A really super bottle neck hanger.

    Thanks so much for sharing with us at Pretty Little Ribbons challenge this month.

    B x

    SvarSlett
  9. A gorgeous creation!! Very romantic and I love the vintage look! Thanks for joining us at The Pretty Little Ribbon Shop, Marlies x

    SvarSlett
  10. So ein traumhaft schöner Flaschenhänger, so romantisch wie der Film selbst!

    SvarSlett
  11. Så flott, lekre detaljer.
    Takk for at du deltar hos Scrap'a'long.

    Klem fra Merethe

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, jeg etter stor pris på hver eneste en<3
Ha en fin dag:)

Klem, Lin Monika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...